Кada u izlogu neke prodavnice vidite natpis akcija, možete sebi postaviti pitanje: Кakva akcija? A odgovori bi mogli biti razni: akcija prolećnog čišćenja prostorija, akcija renoviranja objekta, akcija zabrane pušenja u zatvorenim prostorijama… kao i akcija sniženja cena. Ovaj poslednji odgovor u nizu je adekvatan za opis navedene radnje, dakle, to je ono što trgovci i hoće da saopšte. S tim što ste vi do tog odgovora došli sami, što je u ovom slučaju potpuno gubljenje vremena, jer da umesto natpisa akcija u izlogu vidite natpis rasprodaja, uopšte ne biste morali da razmišljate, već samo da uđete u prodavnicu i kupite željeni artikal.
Ni u zemljama zapadne hemisfere nećete naići na termin akcija upotrebljen u tom kontekstu, već se za srpski termin rasprodaja u engleskom jeziku, na primer, upotrebljava termin sale, u italijanskom saldi itd.
Uostalom, sami procenite koja vam od sledeće dve rečenice zvuči smislenije: Кupio sam odlične pantalone na rasprodaji ili Кupio sam odlične pantalone na akciji.